Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Malin - 18 januari 2011 16:23

Jag har ett litet tips om ni letar efter recept och läsa mer vad LCHF är:


www.lchf-recept.se/



:)










Av Malin - 18 januari 2011 13:41

Sådär, då har jag haft lunch, och såhär såg den ut:



  


Och sen tog jag och en arbetskollega en promenad på lunchen.


   


   

  

Av Malin - 18 januari 2011 09:58

Det är ganska otroligt att denna metod funkar, och enligt mig är det den bästa. Vem kunde tro att äta ägg och bacon till frukost eller ha grädde i kaffet kunde ha sån effekt?


Igår åt jag lite lite pasta, därefter  är jag stenhård nu. Inga kolhydrater, inget socker.


Ska försöka vara flitig och lägga upp bilder och så i den här bloggen. 


Jag satt och funderade på hur pass personlig jag ska vara i den här bloggen.

Jag kommer inte gå ut med några siffror på vågen eller mått. Det blir alldeles för utlämnande eftersom allt snack om vikt och sånt har varit en väldigt känslig bit, iallafall för mig. Dock kommer jag berätta hur mycket jag gått ner och minskat såklart.


Måste erkänna att jag har lite tunghäfta.. Vad ska jag skriva? Vad vill folk läsa? Har ni något tips så ge en oerfaren bloggare lite råd! :)


Dagen frukost:

En tallrik A-fil med linfrön och solrosfrön och en koppkaffe.


På förmiddagsfikat på jobbet åt jag ett ägg ( annars kan de vara ett par rostmackor med smör och ost och ev en kopp choklad).


Dagens lunch:

Kommer bestå av en halv avocado, lite kräftsjärtar och egengjord romsås . (Bild kommer sen)


Dagens middag:

Den är ej ännu bestämd.





















Av Malin - 18 januari 2011 08:33

Från och med igår så fick jag en - "nu jävlar"-känsla att nu ska jag komma igång med min

LCHF igen. Jag körde lchf i ca i 5 månader fram tills jag och familjen åkte till thailand i februari förra året, jag hade då lyckats gå ner ca 9 kg om jag minns det rätt.  Väl i Thailand försökte jag hålla mig till en viss del till LCHF, men.. Men hur tänkte jag där? Två veckor efter en skön resa i Thailand så orkade jag inte börja om igen. Bli av med de där sockersuget.


Sedan träffa jag min pojkvän Mattias och därpå blev det många filmkvällar med gotta till.

Och vi kom väl aldrig riktigt ur det där, så jag har gått upp dom där kilona plus lite (mycket) ränta.


Jag vet inte riktigt vad jag tänkt med bloggen, egentligen. Jag är väl inte riktigt den som bloggar känns det som, men jag provar.


Vi börjar såhär, så kommer nytt inlägg inom kort.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Malin från Östersund, nyinflyttad i Tierp med sambo och son, och har därmed startat ett nytt hälsosammare liv. Bloggar om min kost&träning och ev framgång. Det kommer även skrivas om vardag, såsom skitdagar till underbara dagar och funderingar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards