Alla inlägg under januari 2011

Av Malin - 31 januari 2011 13:33

Dagens Lunch:

Två kycklingklubbor + ruccola och vitlökssås.


  


Avslutade med lite chashewnötter! :D



Av Malin - 31 januari 2011 08:12

Förlåt förlåt förlåt för att jag tagit ett uppehåll denna helg.

Haft lite mycket i skallen och mycket och göra.. phu...


Men men, jag ställde mig på vågen i morse igen :D -4,7!!


HUR BRA?


Firar det med en stor tallrik fil med linfrön och lite hallon jag

hade till bingolotto igår med Mattias, blev nog ingen vinst, missa 3:e bingot för

solsidan är ju ett brott och missa nästintill ;)


Kram

Av Malin - 28 januari 2011 12:16

Nu är det fredag igen, helt sjukt, jag hinner inte med!


Och jag har brist på fantasi och ork för tillfället gällande mat.

Frukost idag blev bara två ägg, men jag har kommit

in i de här tillräckligt så det är inte så farligt

som det hade varit med vanlig kost om man säger så.


Ska åka hem på lunchen och surra ihop något smarrigt!


Har någon något roligt recept inför helgen?:)


Måste spana på ngra kokböcker snart tror jag! :)


/M

Av Malin - 27 januari 2011 08:50

Goooood morgon!

 

Sitter och äter den berömda filen med linfrön idag med :)

Men igår däremot, då kom Mattias på idén att vi kunde äta kebab!

Och de gjorde vi. Mattias och hans lillebror åt kebab med ris och sås.

Själv koka jag broccoli och åt kebab och sås till, riiiiktigt gott.

 

Enligt lchf ska du egentligen ha "rena" köttbitar. Alltså som

laxfilé, kycklingfilé osv, ni förstår.

 

Men igår tyckte jag att kebab som är så himla gott ska jag unna mig,

det tycker jag man kan få göra ibland :)

 

  

 

Rätt gott va?

 

/M

Av Malin - 26 januari 2011 08:46

Kom till jobbet för ca en kvart sen, och

snart måste jag dra igen, mamma o hennes karl ska till Thailand.

Men jag är inte avis.. Absolut inte....

Vem vill inte sitta i östersund i blixthalka och kyla liksom? ....


Dom dyker väl upp rätt snart och då ska jag

och Mattias skjutsa ut dom till flygplatsen.


Inte hunnit äta heller, ajjabajja. Ett ägg i väskan har jag iaf.


//M

Av Malin - 25 januari 2011 16:04

Salta jordnötter och 86% choklad har varit mitt "snack" idag.


  


MÖMS


  



Av Malin - 25 januari 2011 15:50

Igår när jag kom hem så fick jag mig en rejäll överraskning,

nydammsuget, nyskurat och nydiskat.


Och inte var det jag som hade gjort de, det var Mattias :D

Gissa om skönt och komma hem från jobbet och bara få va!


Sen att bli behandlad som en sessa med tända ljus i sovrummet

med solsidan är ju inte så pjåkit heller :)


Var tvungen och skryta lite att han skippa

karlsyndromet för en stund ;) haha!






Av Malin - 25 januari 2011 08:57

Kämpar i mig fil och linfrön här  på jobbet.

Otroligt att det blivit så mäktigt?  phuuu...


  


FAN va glad jag blev igår när vågen visade det den gjorde!

Vaknade nöjd. Inte sämre att jag hade myskväll med Mattias med tända ljus

och ett avsnitt av Solsidan, hur bra är inte de? Haha.


Presentation


Malin från Östersund, nyinflyttad i Tierp med sambo och son, och har därmed startat ett nytt hälsosammare liv. Bloggar om min kost&träning och ev framgång. Det kommer även skrivas om vardag, såsom skitdagar till underbara dagar och funderingar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards