Alla inlägg under januari 2013

Av Malin - 26 januari 2013 08:54

Jag som är såpass överviktig ändå så borde ju kilona rasa, men vad händer? Jag står typ still. Jag blir sååå less, de borde rinna av.. Jag kanske måste känna efter bättre att när jag är hungrig längre, då är det stop.

Är så sjukt motiverad, nu gäller de att inte ge upp bara för att de inte riktigt går som förväntat.

Jag har lagt mig i ett bad (ja jag bloggar från badet) o ska snart ta kaffe m lite grädde o fil.

Av Malin - 23 januari 2013 21:03

Ligger i sängen redan, är beredd på en ytterligare jobbig natt med gråt och oroligheter.. Stackars liten.

Tänk vad LCHF:n gör mycket, visst trött och lite sömn med ett litet barn o sådär, men man mår sååå bra!! Aldrig ont i magen, ingen svullen mage, inget sockersug, inget behov av småätning.

NI som tvekar om ni ska köra lchf för alla normkärringar och debatter hit o dit säger si och så.. Bullshit. Det näst bästa jag gjort! (Bästa är att ha fött fram Amandus)

Dagens middag blev en egenkomponerad fläskfilé-gryta och blomkål.

Är det någon som är intresserad av olika recept o så? Lite torrt på kommentarer ... :)


Av Malin - 23 januari 2013 12:11

Snart kommer mamma/mormor o ska ta Amandus en sväng så jag får vara lite effektiv!

Dagens lunch blev:

Av Malin - 23 januari 2013 07:44

Jag satte ett datum för starten med lchf, den 12:e januari. Hittills har jag gått ner 3,2. Lite lite tycker jag med tanke på hur mycket jag gått ner andra gånger, men jag har fuskat lite. Min halvsyster hälsade på och jag åt ändå lchf, men vi gjorde pannacotta och biskvier(lchf) som de kanske blev lite mycket av :)

Denna frukost blev:
A-fil,linfrön,sesamfrön,krossad mandel och lite kokos.


Av Malin - 22 januari 2013 16:29

Blev inte barnens hus, en vända (el några vändor) på stan blev det och någon boll rikare blev Amandus o jag en mössa rikare :)

Klurar på vad jag ska göra för mat. Något lättsamt och gott...

Rostbiff med ägghack? Ja, där har vi det.

Av Malin - 22 januari 2013 13:15

Karé stekt i smör toppad m mozzarella, pepparsås á la lallersredt, ruccola och cashewnötter.

Det är aaasfint väder idag, jättekallt iofs. Men jag tror jag ska ut på promenad snart, kanske en tur till barnens hus!

Av Malin - 22 januari 2013 09:44

Ja ni, jag har kört igång igen med älskade lchf. Det har hänt väldigt mycket sen jag skrev sist!!
Jag har fått barn som snart är 10 månader, Amandus heter han. Världens finaste älskling. Jag och Mattias bor fortfarande i Östersund men vi ska flytta till Uppland! Jag gick upp mycket under graviditeten men gick ner allt plus 7 till... Men sen har det inte gått så bra, tyvärr. Nu kör jag stenhårt och är så motiverad! Hoppas jag har några följare fortfarande?


Presentation


Malin från Östersund, nyinflyttad i Tierp med sambo och son, och har därmed startat ett nytt hälsosammare liv. Bloggar om min kost&träning och ev framgång. Det kommer även skrivas om vardag, såsom skitdagar till underbara dagar och funderingar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards